Tweede week op Ambon

17 maart 2019 - Ambon, Indonesië

Lieve Allemaal,

Welkom bij weer een nieuwe blog. Ik had net mijn blog van vorige keer geschreven toen we op het volgende avontuur stuiten. Ik zal het jullie snel vertellen..

Wij wilde even iets anders proberen en gingen eten bij de CFC. Nog even wat geld pinnen, Marija ging eerst. Maar nadat ze haar pinpas in het automaat had gestopt gebeurde er helemaal niets. Er kwam een scherm naar voren met transaction is being processed. We konden helemaal niets doen, dan maar naar de beveiliging. En die zeiden doodleuk, dan kom je morgenochtend toch terug, we kunnen nu niks voor u doen. Het is zondagavond. Nadat Lita en Chiko ook naar het ACE zijn gekomen, hebben we besloten om de pinpas toch maar te blokkeren en verder te gaan op mijn pinpas. Wat een gedoe, maar gelukkig zijn we met zijn tweeën. En kunnen we nu wel de lol er van inzien.

Sorry, het apparaat werkt niet..... Whoops we hebben het apparaat kapot gemaakt.

En na het pinpas incident mogen we onszelf best trakteren op wat fastfood.

Fastfood na pinpas incident.

De volgende dag scheen de zon eindelijk weer eens, lekker naar het Maluku resort voor een aantal zonuren. Om 15.00 uur weer naar onze stage, we gingen verder met het maken van het shirt en de rok. Ik denk dat het uiteindelijk een jurk zal worden, maar door de taalbarrière laten we ons gewoon verrassen.

Dinsdag 12-03 zijn we naar Yayasan Leleani geweest, dat is een weeshuis voor kinderen met een beperking en ligt in Latuhalat. Vanaf 29 maart zullen wij hier een aantal uren per week mee gaan helpen met de begeleiding. We werden voorgesteld aan de kinderen, allemaal kei zenuwachtig natuurlijk en ze durfde zich bijna niet voor te stellen. Dus na een hoop gegiechel kwamen er heel voorzichtig een paar handjes naar ons toe. Daarna nog een rondleiding, en natuurlijk met zijn alle op de foto!!

Yayasan Leleani

Na Yayasan Leleani naar HET museum hier op Ambon geweest, Siwa Lima. Het stelt op de website meer voor dan het in werkelijkheid is. Het eerste gebouw (zaal) werden traditionele trouwkleding getoond. Het tweede gebouw (zaal) werden alle dieren van de onderwaterwereld getoond, en historische werktuigen tot aan werktuigen die nu nog worden gebruikt voor bv. de visserij.

Terwijl wij lekker een yoghurtijs aan het eten waren in een ACE, kwam er een WA (whatsapp) binnen van Lieke. Zij is een Nederlandse studenten die momenteel verblijft in de woning waar wij onze tweede stage zullen verblijven. Zij vliegt eind maart terug naar Nederland. En wilt nog even 'vakantie vieren' alleen het liefste niet alleen. Zij vertelde dat ze graag nog naar Raja Ampat toe wilde. En de vraag of wij ook mee wilde. Dus wij gingen google raadplegen met als resultaat.......

Raja Ampat

Oke wij zijn verkocht. We gaan van 21 maart tot en met 26 maart vakantie vieren op Raja Ampat. Onze vliegtickets zijn gisteren geboekt, dus het staat vast. Ohh zo spannend, wij hebben er super veel zin in.

Woensdag, donderdag en vrijdag zijn er niet hele bijzondere dingen gebeurd. Anna, de keukenhulp, is ziek ze heeft tyfus. Ik hoop dat ze snel weer zal opknappen. Omdat Ibu Rika niet kan koken zijn we een keer uiteten geweest, bij een soort restaurantje dat hier in de straat ligt. Het was erg lekker, maar wel heel eenvoudig.

Zaterdag zijn we naar Pombo Island toe gegaan samen met Lieke. Het was erg leuk, maar ik ben wel heel erg verbrand. Hopelijk heeft het ook een positief effect en word ik lekker snel bruin.

Zondag mee naar de zondagschool. Het was echt heel erg leuk om te zien, allemaal kinderen die uit volle borst aan het zingen waren. Na het gezamelijk zingen ging iedereen per leeftijd apart zitten. Wij gingen bij alle leeftijdsgroepen, 3 jaar tot en met 15 jaar, even een kijkje nemen. Sommige waren bezig met spelletjes spelen, andere waren uit de bijbel aan het lezen en weer andere groepen waren bezig met een toets te maken.

Zondagschool

Dat was het voor de afgelopen week, volgende week schrijf ik weer een stukje.

1. Annette:
    18 maart 2019
    Oei, is alles toch nog goed gekomen met de pin pas? Ik snap dat jullie wel schrokken!
    En nog een andere mooie reis in het vooruit zicht dus!!! Nou jullie beleven een boel hoor!
  2. Jetty Manusama:
    20 maart 2019
    Hoi Eline leuk verhaal ben blij dat Marija en jij het keuk hebben in Ambon. Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Doe de groeten aan marija kusjes van Oma Jet. ♥♥♥