Dag 5

8 oktober 2018 - Marrakesh, Marokko

De laatste dag is aangebroken in Marrakesh, aan de ene kant jammer want ik vind het een ongelofelijk mooie stad, aan de andere kant ik wil ook wel weer frisse en schone lucht in me opnemen. Ik ben ook heel moe en de rust die ik momenteel nodig heb, kan ik hier niet echt vinden.

Vanmorgen zijn we rond 8.30 uur uit bed gegaan. Lekker ontbeten en vervolgens alle spullen weer in de koffers proberen te proppen. Rond 10.00 uur ging papa betalen, gelukkig was het geen probleem om onze koffers hier te laten. Om 11.00 uur liepen we naar de place, daar een taxi aangehouden die ons naar Jardin Majorelle, een Bourgondische tuin bracht. We hebben daar 20 minuten in de tij gestaan in de snik hitte en er was natuurlijk amper schaduw. De tuin was erg mooi, dus het was het wachten waard.

Met de taxi terug naar de place, daar een restaurant lopen zoeken waar we, volgens een vriendin van papa, zeker wat moesten gaan eten. Na lang zoeken inderdaad gevonden, en het was ook erg lekker. We hebben allebei, op haar aanraden, een Harira genomen. Soep met van alles erin.

Vervolgens nog wat gewinkeld, voor de thuisblijvers allemaal een souvenir gekocht, natuurlijk ook voor Jane, mijn Berner sennen. Rond half vier weer terug op de Riad om weer de strijd aan te gaan met de koffers, maar de aanhouder wint en alles zit in de koffer. Nog het overige gegeten van de Bastille van gisteren. En om kwart over 4 kwam de taxi ons ophalen om ons naar het vliegveld te brengen.

Owja, stukje terug. Toen we van onze Bastilla aan het smikkelen waren, kwam een van de medewerkers van de riad vragen of alles naar wens was. Hij vroeg aan papa of ik zijn dochter was, papa bevestigde dit. Daarna vroeg hij of ik al getrouwd was, dit ontkende ik (niet slim Eline). Toen zei papa dat hij mij mocht hebben voor 5000 kamelen en 1 schaap, want ja dat ben ik blijkbaar waard. De jongen van de riad zei dat hij dat niet heeft, maar dat hij wel zijn hart kan geven want die was nog vrij......

Nu ben ik helemaal klaar om naar huis te gaan :p

Eenmaal op het vliegveld ging alles redelijk snel, eerst inchecken, daarna langs de douane en vervolgens wachten, wachten en nog eens wachten. We vlogen om 20.10 terug naar Nederland. En sliepen nog een nachtje in het citizen hotel.

Bedankt voor het lezen weer, en tot op de volgende reis